Monday, June 21, 2010

Lampard ve Turk futbolculari


Lampard uzerine..
Premier Lig’de Chelsea’de oynayıp son altı sezonda 20 gol ortalamasıyla oynadığını ve İngiliz Milli Takımı’nın değişilmez orta saha oyuncusu olduğunu unutmamak lazım. Ülkemizde santrforların bir sezonda kaç gol attıkları malum. Sezonun son haftasındaki Wigan maçından sonra, babasının yanında bana anlattıklarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Biraz uzun ancak tüm sezlerini aktarmak istiyorum; ‘Ben dünyanın en yetenekli futbolcusu değilim. Her maçımın kasedini defalarca seyrediyorum. Ayrıca diğer ülkelerdeki çok yetenekli futbolcuların her geçen gün daha da süratlenen futbola nasıl ayak uydurduklarını takip ediyorum. Antrenörünüz size nasıl oynamanız gerektiğini söyler fakat hangi köşeye vurmanız gerektiğine siz karar verirsiniz. Bu da antremanlardan sonra eksiklerinizi gidermek için defalarca aynı vuruşu yaparak olur. Kimse kimseye her sezon 20 gol hediye etmez. Tecrübeyle antreman sonrası çalışma birleştiğinde, kendinizi üst seviyede tutabilirsiniz. Mesela bir örnek; kafa vuruşlarında son derece etkisizdim. Saatlerce çalıştım. Kafa gollerimi arttırdım ve bu goller arttıkça sevincim de arttı. Rakibin ölü noktalarına nasıl giderim diye kasetler izliyorum. Bunu size hocanız söylemez. Söylese bile o pozisyonda vücudunuzun neresini kullanacağınıza kararı siz verirsiniz. Sol ayağımı bu yüzden çok çalışmayla geliştirdim. Şu andaki hedefim sol ayağımla frikikten gol atmak. Bizde sezon ortası ara olmadığı için sezon başı yüklemelerini verilenden fazla yapmak zorundasınız. Hem sakatlıkları önler, hem de sezonu kuvvetli olarak tamamlarsınız.’

Turk futbolcusunun en buyuk derdi bence bu. Bizim takimlarda ben antrenmandan sonra kalip calisan futbolcu pek duymuyorum. Rijkaard istedigi kdr calistirsin futbolcu kendini surekli gelistirmedi mi basarili olma sansi yok ayni diger sektorlerde calisan her insanin oldugu gibi..

Thanks to Edip Adanir

3

No comments:

Post a Comment